donderdag 9 mei 2013

De kers, nu in beter licht.....

De kers, nu in volle glorie, met blauwe lucht.



De kers is echt zo'n blikvanger, hij is al drie jaar achter elkaar grondig gesnoeid, maar hij blijft gigantisch. Tot grote vreugde van de vogels ieder jaar. Ook in deze tijd, de pimpel- en koolmezen die in de diverse vogelhuisjes nestelen gebruiken hem als uitvalbasis. Wij worden door ze als  bewakingspersoneel gebruikt.
Ook de appelbomen beginnen nu te bloeien. Vandaag hebben we een beetje aangeklungeld. Het is nieuwe maan, dan zit ik vaak wat unheimisch in mijn vel en ben ik moe. Ook Tashi is erg gevoelig voor nieuwe maan, dus beter maar goed naar luisteren en confrontaties vermijden.
Toch hou ik ook van de Nieuwe Maan, omdat het altijd zo'n fijn moment is om even stil te staan bij wat je van plan bent te "zaaien", of dat nu in de tuin is, of een nieuw plan of iets kleins of groots is maakt niet uit.
Ik probeer dit jaar voor het eerst ook te (moes) tuinieren met de maan. Ik had van Claudia Reina, van www.smultuin.nl een geweldige agenda voor dit doel gekregen;
"Het juiste moment" werkagenda voor het land en de tuin,
door Doortje Kieft.
Ik begin het een beetje in de vingers te krijgen, en heb nog niet alles zoals ik het wil, maar het is een uitstekende hulp!

www.dezonnetuin.org
www.smultuin.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten