dinsdag 7 mei 2013

Droog.......

                           

       Zo droog was Woudbloem dus twee weken geleden  

                                   
De natuur hier is sinds die twee weken geëxplodeerd, na wat regen, veel zonneschijn en wind staat nu alles ineens in volle bloei.
Net is er een mals buitje gevallen en het ruikt nu zo heerlijk buiten. Morgen halen we de laatste planten uit de kas denk ik, De Datura's, Brugmansia's en Bougainville moeten nog. De citrussen gaan vanaf morgen vanuit de serre naar buiten. Ze hebben al prachtige bloesem en ruiken zo heerlijk.
De aubergine, peper en trostomaatjes heb ik in grote kuipen in de serre staan. De komkommer en augurk gaan in de kas in de volle grond. Komend weekend gaan ook de pompoenen de grond in, of het moet nog erg koud worden. Verder de courgette in de grond en in een grote bak de eerste lichting basilicum zaaien. De Utrechtse uitjes heb ik gisteren geplant en rucola gezaaid. De pluksla lijkt al te kiemen. Helaas hebben mijn perzik, abrikoos en amandelboompje de winter niet overleefd. De boompjes deden het vorig jaar al zo slecht na die late vorst. Maar even voor iets anders kijken dus. De appels en kweepeer zitten vol bloesem. Vorig jaar had ik weinig kweeperen, terwijl ik het jaar daarvoor zeker zestig kilo had. De Japanse dwergkwee zit ook vol bloesem.Mijn kruiden staan er allemaal gelukkig perfect bij, net als de rest van de kuipplanten. Ook heb ik weer een Pepito in een grote pot in de serre staan. De druif in de serre zit al helemaal vol bloei en de twee buiten staan er ook goed bij.
De vaste planten die we vorig jaar in de achtertuin hebben geplant staan al uitbundig in het blad. Alle zeven de olijven staan al in bloei. De meeste rozen zijn dit jaar beter doorgekomen, ik had vorig jaar drie die het niet gered hebben. Ik heb helaas nog niet de 
‘Thèrése Bugnet, die Monique Nuyten beschrijft in het E-Magazine www.smultuin.nl
te pakken kunnen krijgen. Kijk vooral op haar blog,
(http://moniquesvolkstuin.blogspot.nl )  
of op
www.smultuin.nl
Bij kwekerij wwwbierkreek.nl vertelden ze me dat ze waarschijnlijk in november weer te koop is. Geduld oefenen dus maar! Maar goed ik zag daar ook weer zoveel moois op de foto's.
Ik wil sowieso de komende maand ook naar het Rosarium in Winschoten.
320 soorten schijnen ze in ieder geval te hebben. Dat word watertanden!
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten