zondag 12 mei 2013

Het gaat nu snel.....

Alles gaat nu zo snel in de tuin. Je ziet het gewoon groeien en bloeien. De kers is na die wind en regen alweer bijna van al haar confetti ontdaan. De appelboom staat nu in volle bloei.
  Appel in volle bloei.     
Dit beloofd wat, de kwee zit nog in de knop, De Japanse dwergkwee in volle bloei. De blauwe bes staat ook in volle bloei, vorig jaar heeft er niet veel aangezeten. De kruisbes zit al barstensvol. Morgen maar even een paar seringen op een vaas zetten, dan ruikt gelijk de hele kamer weer heerlijk. De vorig jaar geplante boerenjasmijn is goed aangeslagen, ik hoop dat er wat bloei in komt. Ook al zo'n heerlijk geurende plant. Ik ben zo gek op planten met veel geur. Zoals de kamperfoelie, en dan in de schemering, na een mals buitje. Ik wil van de zomer nog allemaal Lelietjes der dalen in de achtertuin planten. Bij mijn moeder vroeger stonden ze nu in bloei. Echt een heel veld. Net als de seringen altijd bloeiden met haar verjaardag en de kleine narcissen met die van mijn vader. De geur brengt dan de herinnering echt weer terug. Word er meestal een beetje weemoedig van.Misschien ook omdat het moederdag is, ik had voor haar altijd zelfgeplukte, geurende bloemen dan bij het ontbijtje. Ach ja, zo is het leven natuurlijk ook.

 
Blauwe bes in bloei

 Over moederdag, ik was niet vergeten, van Tashi en Ravi had ik de speciale Trulyyours moederdag box www.trulyyours.nl  gekregen, met allemaal heerlijks er in. Van de katten had ik Rituals scrub en douchefoam, met heerlijke sinaasappel en mandarijn geur. www.rituals.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten