woensdag 19 juni 2013

Een misser die geen misser bleek.....

Ik dacht in mei, toen mijn kuipplanten weer naar buiten zouden mogen dat ik mijn citroenboompje verloren had door de late vorst.
Hij stond dan wel in de serre, maar die onverwachte kou....
Alle andere citrussen hadden het goed overleefd maar citroen blijft moeilijk.  Goed, dode hout eruit, dit bleek de hele kroon en stam te zijn. Nog maar niet weggooien dacht ik. Dus naar buiten met de anderen. Na een weekje meenden we iets groens te zien en nu hebben we een wondertje!

 De citroen was blijkbaar geënt op de "Citrus hystrix" , ook wel  Djeroek poeroet of Kaffir Lime genaamd. Nu heb ik daar een heel klein plantje van, vrij duur, staat op de veranda en heeft vertroetelen hoog in het vaandel staan. Nu heb ik ineens een hele pot vol, en hij/zij gaat als een speer. Dit was dus echt een onverwachte gift van "Mama Nature"
Ik ben er zo blij mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten